maanantai 9. joulukuuta 2019

Karo: Mortum

Alkuteos: Mortum : sheriffi Alamon legenda (2008)
Kuvittaja: Sami Kivelä & Jussi Piironen
Teksti: Karo
Ilmestymisaika: 2008 (ko.painos)
Sivumäärä: 30
Kustantaja: Deep Black Comics
ISBN: ?
Muoto: Nid.
Peukku: ^^b
Sopisi lukuhaasteeseen ainakin: 1, 16, 18, 29, 32 ja 47


*Maahan olen minä tullut ja maasta olen minä jälleen tuleva.


Minut on noiduttu paholaisen loitsulla.
En tunne.
En ymmärrä.


Minua johdattaa vain kasvava nälkä.
Verenjano.


Tämä jano ei sammu juomalla.
Vuosisadat eivät sitä tukahduta.


Maahan olen minä tullut.
Mutta maasta olen minä tuleva.


-Karo.*



Länsi ja zombit. Kokonainen kaupunki on vaarassa tuhoutua, mutta rohkea sheriffi pelastaa sen. Vuosikymmeniä myöhemmin hänen jälkeläisensä näkee painajaisia ja päätyy ystävineen tutkimaan vanhoja maisemia. Tulevatko nuoret vahingossa tehneeksi jotain hyvin typerää? Onko vanha pahuus sittenkään kukistettu?


Hyvä ja toimiva tarina, jossa on hyvä dynamiikka. Mustavalkoinen sarjakuva on upeaa katsottavaa, mutta ei sovellu herkimmille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti